Logo
Slovenská verzia
Prejsť na českú verziu
Logo
Otvoriť menuOtvoriť vyhľadávanie

Ako vznikla značka Revlon

Viete, čo vznikne zo spolupráce dvoch židovských bratov a skúseného chemika? Ak vám prvá veta dnešného príspevku pripomenula nejaký vtip, verte, že o vtip v žiadnom prípade nejde. To sme vás len uviedli do histórie ďalšej z legendárnych značiek.
 

Kde sa vzalo písmeno "L"?

Nasledujúce riadky budú venované značke Revlon, ktorú založil v roku 1932 počas Veľkej hospodárskej krízy Charles a Joseph Revson. Americkí bratia túžili vniesť do sveta krásy vzrušenie, zábavu a fantáziu a to sa im s ohľadom na bohatú históriu a atraktívne portfólio výrobkov skutočne podarilo. Možno vám ale vŕta v hlave, prečo bratia zvolili práve názov "Revlon" a nie "Revson". Odpoveďou je spolupráca s chemikom Charlesom R. Lachmanom, vďaka ktorému získala značka ono spomínané písmeno "L" v názve.

Lak na nehty v moderných odtieňoch

Vôbec prvý výrobkom, ktorý sa predával pod značkou Revlon bol priekopnícky lak na nechty. V čom bol tak unikátny? Predovšetkým svojou netradičnou farbou. Nie, že by si ženy v tejto dobe nelakovali nechty, výber odtieňov lakov bol ale pomerne skromný. A to chceli bratia Revsonovi a chemik Lachman zmeniť. Pomocou pigmentov (nie farbív) sa im podarilo vyvinúť celý rad moderných odtieňov lakov na nechty. Zaujímavosťou tiež bolo, že laky sa od roku 1937 predávali nielen v obchodných domoch, ale aj lekárňach.

Rúž aj lak na nechty dohromady

Na úspech doteraz neznámych odtieňov lakov na nechty naviazala značka ikonickým konceptom "zladených pier a nechtov", ktoré inšpiroval ženy po celom svete. Tie začali nosiť rúže a laky na nechty v rovnakom odtieni, čo bolo do tejto doby nevídané. Už o šesť rokov sa stala firma multimiliónovou organizáciou. Ďalším míľnikom bol potom rok 1940, kedy Revlon predstavil svetu celý rad manikúr. Počas druhej svetovej vojny prišla značka s inovatívnym make-upom. Na konci vojny kúpila spoločnosť vyrábajúcu príbory Graef & Schmidt, čo jej umožnilo vyrábať vlastné potreby na manikúru a pedikúru, miesto toho, aby ich nakupovala z externých zdrojov dodávok.

Ručne kreslené reklamy

Revlon vydával tiež svoj vlastný časopis. Na tom by samozrejme nebolo asi nič výnimočné, ak by neboli jeho reklamy až do 40. rokov 20. storočia kreslené ručne a väčšinou čiernobielo. Celofarebné fotografie sa v ňom prvýkrát objavili až po roku 1945. Fotili ich také ikony, ako Richard Avedon, Cecil Beaton alebo John Rawlings. Po boome, ktorý so sebou priniesli laky a rúže v rovnakom odtieni, prišla ďalšia bomba. Tou boli prvé krémové očné tiene a vode odolná riasenka.

Prvá africká modelka a ikonické mená

Aby sme sa mohli posunúť ďalej, musíme sa paradoxne vrátiť pár rokov do minulosti. Konkrétne teda do roku 1970. Práve vtedy sa Revlon stal prvou americkou kozmetickou spoločnosťou, ktorá vo svojej reklame uviedla africko-americký model, ikonu Naomi Sims. Avšak nielen Naomi okúzľovala ženy aj mužov naprieč kontinentmi. V reklamách značky sa objavili také krásky, ako Milla Jovovich, Audrey Hepburn, Cindy Crawford, Kate Bosworth, Halle Berry, Melanie Griffith, Julianne Moore, Eva Mendes, Jessica Alba, Emma Stone alebo dievčatá z obľúbených "bondoviek". Značka sa ale musela vysporiadať aj s jednou smutnou správou. V roku 1975 umiera jeden zo zakladateľov a nerozlučných bratov Charles Revson. Novým prezidentom spoločnosti sa stáva Michel Bergerac.

Nestierateľný rúž je na svete

V roku 1989 sa Revlon stal jednou z prvých spoločností, ktorá nahradila testy na zvieratách alternatívnymi metódami testovania. Spoločnosť v roku 1991 predstavila svetu prvý nestierateľný rúž. Jej názov bol ColorStay. Tvárou tejto kampane sa stala už spomínaná Halle Berry. Kolekcia sa čoskoro stala najpredávanejšou líniou dlhotrvajúcich prípravkov dekoratívnej kozmetiky v USA a túto pozíciu si drží dodnes. O šesť rokov neskôr Revlon predstavuje anti-aging makeupový rad.

Kompletná starostlivosť pod jednou značkou

Zaujímavý bol tiež jún roku 2016, kedy americká kozmetická spoločnosť Revlon oznámila svoj zámer kúpiť Elizabeth Arden Inc. za 870 miliónov USD. Táto akvizícia bola dokončená 7. septembra 2016. O dva roky neskôr firma uviedla na trh novú kozmetickú značku Flesh. Zlomový bol aj rok 2018, kedy kalifornská spoločnosť Helen of Troy uviedla výrobky vlasovej techniky Revlon a výrobky starostlivosti o pleť a nechty, predávané aj v spolupráci a pod značkou Revlon. Ženy tak naraz získali pod jednou značkou kompletnú starostlivosť a Revlon potom jedinečnú konkurenčnú výhodu. Aké bude ďalšie smerovanie značky, o tom sa zatiaľ môžeme len dohadovať. Jedno ale zostane nemenné - vždy pôjde o priekopníka tradičného amerického looku, ktorý zbožňujú ženy po celom svete.

Pošlite článok známemu