Reumatizmus dal zelenú vzniku legendyKeby nebolo istého vedeckého pracovníka, špecializujúceho sa na fyziku – doktora W. Schaufelbergera a jeho nepríjemným ťažkostiam spojených s reumatizmom, pravdepodobne by ku vzniku značky Solis nikdy nedošlo. Úporná bolesť a snaha o to, žiť život čo možno najkvalitnejšie, vedú tohto vedeckého pracovníka k zásadnému objavu. Na zmiernenie reumatických ťažkostí mu pomáhalo teplo. A aby ho mohol náležite využívať, začne sa venovať výskumu a následnej výrobe elektricky vyhrievanej podložky. Pretože jeho snaha končí úspechom, rozhodne sa v roku 1908 založiť vlastnú spoločnosť, ktorá nesie názov Solis.
Úspechy na seba nenechali dlho čakaťUplynulo dlhých dvadsaťpäť rokov, než o sebe tím značky Solis dal opäť vedieť. V roku 1933 sa na trhu objavil inovatívny výrobok a vôbec prvý sušič vlasov na svete. Tento sušič vlasov bol navrhnutý Solis tímom na Stüssistrasse v centre Zürichu. Pretože bol o fén enormný záujem, bolo nutné továreň v Zürichu rozšíriť. A keďže záujem neustával, v roku 1948 došlo k otvoreniu novej pobočky v Rancate, ktorá sa nachádzala v najjužnejšom kantóne Švajčiarska v Ticine.
Prvý fén bol z kovu a drevaA pri Solis féne ešte chvíľu ostaneme. Pretože boli materiálové možnosti dosť obmedzené, nebolo veľmi z čoho vyberať. Preto bol fén vyrobený z kovu a z dreva. Prednosťou sušiča vlasov Solis bolo takmer nezničiteľné niklové telo, ktoré vydržalo vysokú teplotu a intenzitu používania, rovnako ako jeho veľký výkon. Zvlášť ženy si fén obľúbili tiež pre jeho estetickú stránku. Rukoväť fénu bola totiž vyrobená z dreva. Pre minimalizáciu rizika skratu bol fén vybavený aj trojvodičovým káblom a zemniacou zástrčkou. Zaujímavosťou ostáva, že výroba všetkých komponentov – od drevenej rukoväti až po zemniaci kábel, bola doménou tovární Solis.
Druhá svetová vojna zapríčinila sťahovanieUdalosti tomu chceli a značka Solis sa musela zo švajčiarskeho Zürichu presťahovať do Ticina. To všetko na odporúčanie Federálnej rady za druhej svetovej vojny. Sťahovanie ale potenciál značky neohrozilo. Ba práve naopak. Solis sa aj napriek tomu udržal na výslní. Výrobu rozširuje o ďalšie položky s elektrickým vyhrievaním a aktívne sa pripravuje na výrobu a distribúciu kávovarov. V roku 1983 preberá spoločnosť vplyvný podnikateľ Willi A. Nauer, ktorý sa zaslúžil o nové divízie exportu.
Prvý automatický kávovarRok 1985 je pre spoločnosť Solis kľúčový. Ako sme už spomenuli vyššie, v predchádzajúcich rokoch prebiehali veľké prípravy, ktorých cieľom bolo uviesť na trh prvý automatický kávovar pre domáce použitie. O výrobu kávovaru sa zaslúžil tím Williho A. Nauera a Arthura Schmeda. Úspech na seba nenechal dlho čakať. Ihneď po uvedení na trh sa tohto inovatívneho kávovaru predalo cez pol milióna kusov. A to na vtedajšiu dobu rozhodne nebolo málo.
Prvý iónový sušič vlasov na svete a veľké oslavySolis o sebe dáva znovu vedieť v roku 2002, kedy prichádza na trh s vôbec prvým iónovým sušičom vlasov na svete. A na čo sú vlastne také ióny dobré? Nielen, že robia vlasy hebkejšie a lesklejšie, ich úprava je tiež oveľa menej náročná a vlasy sú dokonca rýchlejšie suché. Vďaka iónom je vyriešený aj problém s elektrizujúcimi vlasmi. A po uvedení nového výrobku na trh sa Solis začína pripravovať na veľké oslavy. V roku 2008 totiž slávi rovných sto rokov, ktoré sú pripomienkou tradičných hodnôt i nemalých úspechov naprieč zemou i kontinentmi.
Najsilnejší Solis sušič vlasov všetkých čiasA pretože patentov a inovácií nie je nikdy dosť, Solis v roku 2011 predstavuje vôbec najsilnejší Solis sušič všetkých čias. Uvedenie na trh predchádzali tri roky výskumu a vývoja a nespočetné množstvo skúšok. Solis Swiss Protection ale robí česť svojmu menu. Pochváliť sa môže optimálnou cirkuláciou vzduchu, výkonom 2300 wattov a kompaktným puzdrom. Ponúka o 50 % väčší tlak a o 40 % vyšší prietok vzduchu než porovnateľné profesionálne sušiče vlasov. Stáva sa tak absolútnym bestsellerom pre profesionálne i domáce použitie.
Čerstvá krv a nová generácia Willi A. Nauer doviedol Solis za tridsať rokov k úspechom, o ktorých sa jeho zakladateľovi mohlo v začiatkoch iba snívať. Pretože ale dospel k názoru, že je potrebné firmu oživiť a vliať do nej čerstvú krv, predáva ono pomyselné žezlo Thomasovi Nauerovi, ktorý bol od roku 2008 riaditeľom oddelenia predaja, exportu, marketingu a nákupu. Na prelome rokov 2015 a 2016 Solis predstavuje koncept tzv. „fun cooking“ spotrebičov, ktoré sú zaujímavým spestrením každodennej prípravy pokrmov.
Vstup na ČR a SK trh a Pohľad do budúcnostiV roku 2018 značka Solis konečne vstúpila na český a slovenský trh. Získali sme tak spoľahlivého a nanajvýš profesionálneho partnera pre domácnosť i profesionálne prevádzky. Ak by sme mali vešteckú guľu a pozreli na budúcnosť firmy Solis, potom uvidíme neutíchajúcu túžbu po inováciách a neustálom zdokonaľovaní, ktoré je zárukou budúceho úspechu. Máme nesmierne šťastie, že sú spotrebiče Solis súčasťou našich životov. Tento svetovo významný a rešpektovaný výrobca má totiž ešte čo ponúknuť.